Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Guilty pleasures en kleine kantjes 13 maart 2012

Filed under: Uncategorized — meindhi @ 8:58 pm

Hier heb ik lang over moeten nadenken. Daarom waarschijnlijk dat het al half tien is en ik nu pas aan mijn blogpostje ga beginnen. Laat ons leuk beginnen en al mijn guilty pleasures op tafel gooien.

The Guilty Pleasures

- Milkshakes, bijvoorkeur van een fastfoodrestaurant! Die textuur? Die valt niet te evenaren, moest mijn lief niet zo (terecht) streng zijn dan zou ik er elke dag een halen. Dat is nu eenmaal het nadeel aan zowel een Quick als een McDo op een kleine tien minuten rijden te hebben. Ik draai mijn hand ook niet om voor een ijsje, dat spreekt. Bij voorkeur B&J’s maar als het echt moet kan u mij ook altijd plezieren met een McFlurry.

- Frieten, ik kan ze elke dag eten. Tenminste dat denk ik want ook dat mag niet van het lief. Ik haal ze niet stiekem, zo erg is het nu ook weer niet. Een keer per week is heel netjes en daar houden we het op. Bij frieten hoor Cola! Coca Cola uiteraard, hier gaan we voor niets minder.. Ook hier weer, als het lief mij niet tempert dan drink ik anderhalve liter per dag zonder verpinken. Gelukkig doet hij dit wel en drink ik veel fruitsapjes en icetea green, ook al zo heerlijk hé? Oh en bij cola horen chips, laat mij alleen met een zak chips en ik vreet hem tot de laatste kruimel op. Maar in gezelschap dan kan ik mij nog een beetje inhouden! Gelukkig maar. Oh, kan er iemand noteren dat ik alleen chips met ribbels eet? Als het effe kan Pickles of Peper en Zout, hmm :)

- Bijten, als ik de kans krijg bijt ik in het lief zijn bovenarm, schouder, nek.. Het eerste het beste wat er in de buurt is eigenlijk, vervelend naar’t schijnt maar ik kan het echt niet helpen. Het is echt sterker dan mezelf en ik heb het geërfd van mijn moeder. Ik bijt ook in mijn kind, maar wel een pak zachter dan in mijn lief, gelukkig maar. Voorlopig vindt de zoon het nog grappig! Dat bijten zet zich ook verder op mijn lieftallige nageltjes. Soms kan ik er weken afblijven en dan gaan ze er op een avond weer allemaal aan om er dan terug weken af te blijven.. Gelukkig is een der mijn beste vrienden een geweldige nagelstyliste.

Dutjes, ik heb altijd al graag in mijn bed gelegen maar wie niet hè? Ik heb ook altijd al makkelijk kunnen slapen maar nu de laatste maanden is het toch echt extreem. Ook hier moet ik het weer op mijn zwangerschap steken! De dochter is nogal aan de hevige kant en de dromen zijn te gek voor woorden dus een keer of vier per nacht ben ik toch zeker wakker. De ene keer al wat langer dan de andere. Om half twee ‘s middags krijg ik standaard mijn klopke en in de plaats van netjes te eten kies ik steeds vaker voor een hazenslaapje van 45 min. In het weekend slaap ik dan weer wat langer ‘s middags maar zelfs wanneer ik een hazenslaapje of een dutje doe, ik kruip er steevast rond 21u in. Heerlijk! I love sleeping..

De Kleine Kantjes

Ik heb geen kleine kantjes! Bah nee.. Buiten dat ik ongelooflijk onverdraagzaam ben? Vloek als een ketter, vooral in de auto! Nee dat is alles.

Of misschien ben ik toch ook wel een gigantische ramp in administratie. Het invoeren van gestructureerde mededelingen? Dat lukt mij niet.. Niet omdat ik niet kan lezen hoor, omdat ik te lam ben. En die lijn kunnen we doortrekken naar de gehele administratie. Ik wil dat doen, echt waar! Maar het lukt me alleen niet. Of het bakske van de pcbanking ligt ergens anders of mijn bankkaart ligt in de auto of die rekening ligt beneden, er is altijd weer een of en dan is ze daar weer.. De herinnering. Het magische woord dat mij zegt, “Hef uw reet bijeen en doe het gewoon NU” maar boetes? Die krijg ik niet voor elkaar. Oh mannekes, ik zou eigenlijk een ereparkeerplaats in de stad moeten krijgen! Met al die boetes, aanmaningen en zelfs brieven van die instanties die een weegschaal op hun enveloppe zetten, die moeten toch al lang voor die plaats gezorgd hebben. Of niet?

Mijn tweede kleine kantje vernoemde ik hierboven al, ik ben lam. Misschien niet in den hoogste graad en het is niet zo dat mijn huishouden vernoemd moet worden naar een plaats in New York waar men twee vliegtuigen liet crashen, maar ik ben toch lam. Als ik iemand anders voor mij kan laten lopen, dan doe ik het. Als ik iets kan uitstellen dan doe ik het. Heel de dag niets doen op een vrije dag? Ik doe het! Maar wanneer ik iets in mijn kop krijg, dan moet het NU gebeuren. Gelukkig krijg ik dat ook geregeld wat het huishouden betreft. :D

Zo lieve mensen, meer geef ik vandaag niet prijs! Slaapwel.

 

Geef een reactie

 
Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.