Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Spannend 29 mei 2010

Filed under: Uncategorized — meindhi @ 8:35 am

Het is een spannende dag voor mij vandaag. Ik zet een grote stap, een stap die ik al lang uitstel en waar ik al honderd keer over nagedacht heb. Eigenlijk zou ik mij nu moeten aankleden, zoon uit bed moeten halen en vertrekken richting Antwerpen! Maar de zoon slaapt zoetjes en Antwerpen ligt hier toch maar elf minuten vandaan. Daarom vereer ik jullie eerst met dit verhaal😉

Ik wil al enkele jaren een tattoo ongeveer een dikke zeven jaar.. Omdat ik toen nog maar vijftien was dreigde mijn moeder mij vrij te geven voor adoptie als ik er nog maar over nadacht. Niet dus. Enkele jaren later toen ik net achttien was geworden besloot ik nogmaals alle moed bijeen te zamelen en de vraag aan mijn moeder te stellen.. Waarom? Geen idee ik woonde al niet meer thuis. Net zoals met mijn tongpiercing trouwens.. Twintig jaar al twee jaar het huis uit, ik kom eten bij mijn ouders en ik word gedwongen ‘da goor ding’ uit te doen. Het ergste van al is.. Ik gehoorzaam dan ook nog! Maar ja, we wijken af!

Toen ik twintig was besloot ik om een ster op mijn pols te laten zetten ter nagedachtenis van mijn vader. Moeder werd gek, again. En ik kreeg schrik voor de pijn en besloot de afspraak af te zeggen. Ik draag tevens al 8 jaar een armbandje voor mijn vader, het enige van mijn juwelen dat niet zomaar verdwijnt.

Sinds Lukas zijn geboorte wist ik eindelijk wat ik ging laten zetten. Geen ster meer want de hele wereld loopt al met een ster op zijn pols rond. Ik besluit om lukas in mijn nek te laten zetten.. Welke taal was nog niet duidelijk, Arabisch, Hebreeuws, Russisch allé noem maar op. Niets beviel mij.. Nederlands it is!

Dus moedige ik, besluit om op koffie te gaan bij de mama.. Het gesprek ging als volgt:

Ik: Mama, ik gaan die tattoo eindelijk laten zetten

M: Seg zedde gij zot geworden ofwa?

ik: mama ik heb der lang over nagedacht en ten slotte ben ik 22 jaar en volwassen.

M: Ik ga daar niet mee akkoord

ik: spijtig!

M: Hoe spijtig? Gade gij u laten verminken voor de rest van u leven?

ik: De kans zit er dik in, het is maar een kleintje zenne..

M: Zoude niet beter wat sparen? Of geld investeren in u kleren.

ik: Dat is niet zo duur zenne

M: Och god! Ze gaat zich bij nen schrale tist laten tatoeëren!! De ontsteking krijgt ge der gratis bij ofwa,

ik: Mama aub, stelt u niet zo aan. Ik doe het toch!

M: Jaja het is al goed..

Vijf minuten later

M: Seg misschien kan ik meegaan voor mijne  voet te laten doen? Wat denk je?

Ze gaat niet mee daar niet van maar nu moet ik écht écht door.. De foto’s volgen vanavond!

 

3 Responses to “Spannend”

  1. Tess Says:

    Oh dat is héél erg spannend!
    Lukas in het cyrillisch zou inderdaad niet zo mooi zijn als in het Nederlands, het zou dat zo zijn: Лукас. Dan ben je zoals jij gaat doen veel beter met het Nederlands.🙂

    Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat!

  2. Tamara Says:

    Oh, spannend!
    Ben heel benieuwd🙂

  3. Ester Says:

    Mijn dochter van 18 wil ook een tattoo maar ik heb haar gezegd dat ze dat zelf mag beslissen als ze 21 is. Dan is haar lichaam van ‘haar’ en mag ze ermee doen of laten wat ze wil. Ben nieuwsgierig naar de foto’s ………………..


Geef een reactie

