Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Trop is trop en teveel is teveel.. 4 juni 2010

Filed under: huisjeweltevree,Lukas,Uncategorized — meindhi @ 8:10 pm
Tags: , , , , ,

Koning Lukas is niet langer de koning hier in huis.. In tegendeel hij hangt het uit..

Als het zo is mag het ook gezegd worden vinden we, over het algemeen is het een heerlijk vrolijk en fantastisch kindje tenminste tot 19 uur. Dan breekt de hel los, dag na dag na dag. Zoonlief wordt opgevoed zoals in de boekjes, tenminste dat trachten we. ’s Avonds verloopt alles volgens het dada-ritueel. Concreet, er word gezegd dat het bedtijd is, dus we gaan gezellig in bad daarna maakt papa het flesje, mama spoelt het neusje, er word geknuffeld en dan begint  de rondleiding.. dada boom, dada mama, dada zetel blabla zoals het omschreven word in menig boek. Tot voor kort ging dat heerlijk.. Papa ging met Lukas de Koninklijke suite in, er werd pap gegeven zoonlief soest op de arm en hopla bed in! Op dat moment begon de rust voor mama en papa tot minstens half zeven..

Heerlijk toch? Zo dachten wij er ook over!! Misschien hebben we iets te vaak van de daken geschreeuwd hoe geweldig alles was.. Want nu gaat het zo..

Lukas eet niet meer mee met ons aan tafel wegens herhaaldelijk vervuilen van vloeren, mensen en beddengoed.. De rest is ongewijzigd.. Zoonlief soest op de arm bij papa, gaat het bed in en slaapt 90% van de tijd lekker voort! Voor minstens een uur. Daarna breekt de hel los, Lukas besluit dat hij voldoende geslapen heeft en begint een persoonlijk feestje in de slaapkamer. Lees: hysterisch huilen en dat voor minstens twee a drie uur.. Het is verschrikkelijk en we zijn nu zover gekomen dat ik op het einde van mijn werkdag al begin te stressen omdat het twee uur later bedtijd is.. Ik zie mijn kind doodgraag en  ik sta in’ a heartbeat’ menig orgaan of ledemaat af voor hem als het nodig zou moeten zijn. Maar na een dag werken wil ik ’s avonds in de zetel hangen en lezen.. Boekjes, blogs, gebruiksaanwijzigen whatever.. RUST! Helaas is mij dat al even niet meer gegund. Mijn avonden zien er als volgt uit nu.. Stressen tot hij op bed ligt, even ontstressen wanneer hij slaapt en dan weer stressen omdat ik moet plassen, mijn schoenen moet wegzetten, mijn gemakkelijke broek wil aan doen whatever.. Ik loop op de tippen van mijn tenen in mijn eigen huis.. Daar betaal ik dan maandelijks zo’n €700 voor.. om niet te durven plassen uit angst om iets teveel decibels te procuceren. Ik vervloek mijn gehele straat van motorrijders, tot kutkeffers, spelende kinderen, lachende fietsers.. Iedereen en  nog het meest van al de ijsboer die er ook in slaagt om de kleine man uit coma te krijgen.

Het ergste van al is dat de angst keer op keer waarheid wordt. Hij huilt, op dat moment zie je twee volwassen mensen tegelijk verstrakken en alletwee als debielen naar het witte kaske met de blauwe lichtjes staren met grote ogen.. Je hoort ons denken Please nee, please nee.. Fuck ja!

Een van ons slentert naar de kamer sust de baby en gaat terug weg, neen het mag niet zijn. Baby huilt niet zo vrolijk verder. Na een dikke tien minuten slentert er weer iemand terug naar zijn kamer maar deze keer met de papfles in de aanslag. Na het geven van de pap is de baby weer in coma! Inwendig is de wave daar weer. Helaas is deze kraai van victorie veel te vroeg want zodra de baby het matrasje raakt verstijft hij, komen de grote ogen en begint hij weer te huilen. Dit gaat dan twee uur voort, ik weiger hem uit de kamer halen. Geen beloningen mijn part maar de slaapkamer is natuurlijk ook geen straf, het is verdorie de gezelligste kamer in huis. De enige kamer die tot in de puntjes afgewerkt is nota bene. Ik wil zoonlief natuurlijk ook helemaal niet straffen, ik wil enkel dat hij slaapt. Ik heb er genoeg van. Ik kan dit niet aan, dat gestress, dat gesukkel met de immer winnende baby.. Zodra dat zoonlief eindelijk in coma is, gaan manlief en ik dan ook maar noodgedwongen slapen omdat we volledig gestrest en afgepeigerd zijn door dit hele gevecht met een amper negen maanden oud kind. Wanneer kunnen wij nog eens qualitytime met elkaar doorbrengen? Wij hebben de hele avond woorden om wille van dit slaapprobleem.

Wij hebben hulp nodig! Dringend!

Super Nanny als u dit leest:

Bel, schrijf, sms, mail mij of rooksignalen zijn ook goed.

 

3 Responses to “Trop is trop en teveel is teveel..”

  1. Christine Says:

    Ah meidje wat vreselijk…
    Ik denk (als ik dat mag zeggen) dat jullie wel aardig op de goede weg zijn. Maar dit duurt echt wel eventjes. Ik weet niet zeker maar ik dacht dat je kindjes wel wat kan leren.. Na een paar dagen zou hij wel moeten begrijpen dat er geen feest is als hij wakker wordt.

    Heb je al precies gekeken of hij lichamelijk wat heeft? Oorpijn bijvoorbeeld komt vooral op als je ligt. Is zijn bedje waterpas? Daar heb ik met Stijn als baby ontzettend gezeik mee gehad. Mijn vloer (hele flat :s ) is scheef en zijn bedje stond maar op 1 manier recht. Als ik het draaide ‘hing’ hij met zijn hoofdje naar beneden en dan was het drama!

    Slaapt hij overdag? Je zou eventueel ook kunnen kijken of je daar wat mee kan. Slaapt hij nog twee keer of drie keer? Kan je wat schuiven in de slaaptijden en de duur ervan? Stijn is ongeveer net zo oud. Onze dag:
    0700 uit bed, ontbijt met borstvoeding
    10:00 fruit eten met borstvoeding
    11:00 naar bed
    13:30 uit bed, boterham eten met borstvoeding
    15:30 soepstengel of rijstwafel
    16:00 naar bed (drinken van te voren)
    18:00 uit bed en avondeten
    20:30 naar bed (drinken van te voren)

    Snachts wordt hij regelmatig wakker, dan leg ik hem aan en slapen we allebei binnen een half uur weer verder. Wat dat betreft dus weinig problemen. Ik zou het net doen als jij nu doet denk ik maar het blijft ontzettend moeilijk!!! Als Stijn eens huilt loop ik rustig een uur met hem rond, vaak als vriendje er is ben ik strenger want ik ben echt een softie wat dat betreft. Het is ook belangrijk dat jij en je lief samen een manier vinden om hiermee om te gaan, zodat jullie een front vormen en geen ruzie krijgen..

    Oh en laat hem eens logeren! Dan kunnen jullie even bijtanken qua slaap en qua geliefden zijn. Echt!!!

    Veel succes!!

  2. Douglio65 Says:

    Zoonlief blijft “winnen” zolang er een papfles volgt op zijn gekrijs ……..spreek een beurtrol af met je man zodanig dat er een periode van ontspanning is voor een van de twee ouders. Laat brombeer wennen aan een late reaktie en voer de wachttijd geleidelijk op. Het is heel moeilijk om niet meteen op te veren bij de eerste gil van de sirene maar toch zou je best proberen de blauwe lichtjes een tijdje te negeren. Succes

  3. Tamara Says:

    Een mens zou voor minder zot, gefrustreerd, moe worden. En OP geraken.

    Ik weet niet wat de oplossing is, maar wat ik zou doen is wat Douglio65 al zei. Als je hebt uitgesloten dat hij honger heeft (wat na die extra fles zeker niet het geval zal zijn), dat hij pijn heeft, dat hij een of ander ongemak heeft… hem laten wenen. Na enkele minuten (inderdaad telkens wat opbouwen) wel bij hem gaan maar enkel eens over zijn hoofd wrijven, ‘ssjjjjt’ zeggen en weer weg. Geen licht aan, niet uit bed halen en heel kort.
    Klinkt hard en is ook heel moeilijk (we hebben het indertijd met Nora ook zo moeten doen), maar zij maar zeker dat die kadeekes van 9 maanden al heel goed weten hoe ze hun ouders kunnen ‘bespelen’… En hoe koppig en volhardend ze kunnen zijn.
    En het is een kwestie van ze te leren leren dat ze zelf weer in slaap kunnen geraken als ze even wakker worden, zonder hulpmiddeltjes.

    Als hij nog twee dutjes doet, kan je ook eens kijken of hij het overdag met 1 dutje ook kan. Dan zijn ze echt wel meer moe tegen ’s avonds.

    Moeilijk om een pasklaar antwoord te geven natuurlijk. Ik hoop echt voor jullie dat het snel betert!
    En zoals ook reeds gezegd, eventueel een beurtrol inbouwen zodat je af en toe eens kan recupereren en relaxen. Want idd, als jonge moeder en vader is ook dat essentieel.


Geef een reactie

