Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Project X: II 15 juni 2010

Lieve lezertjes…  Naar het schijnt is menig mens benieuwd wat ik nu net van plan ben!

Awel.. Hier komt het eigenlijk op neer.. Nog even geduld aub!🙂

We hebben vorderingen gemaakt, gisteren mocht ik eindelijk de plannen van de architect en van de dienst toegankelijkheid ophalen. Het leuke jobke om die minstens honderd pagina’s te handtekenen had mijn architecte subtiel verzwegen. Maar hey, in mijn ogen kan ze niets meer verkeerd doen omdat ze zulk schitterend werk op zo’n korte tijd heeft gerealiseerd. Dus ik zette mij gezellig in haar prachtige woonkamer en begon gedwee te tekenen en te tekenen en nog wat meer te tekenen.. Handtekenen weliswaar want voor het daadwerkelijke tekenen heb ik haar tenslotte betaald. Het dossier werd vandaag ingediend bij de dienst stedenbouwkundige vergunningen in Antwerpen. Nu 75 dagen geduld alvorens we antwoord krijgen.

Op zaterdag kreeg ik van de huisbaas reeds de eerste sleutel.. Er zijn drie sleutels nodig om de deur van Project X te openen maar nu kan ik al binnen en buiten zonder dat hij steeds moet komen. Als alles goed gaat tekenen we morgen het huurcontract onder voorbehoud van de goedkeuring van de omvormingsprocedure. Het bladje “te huur / te koop” zal dan eindelijk van de raam gehaald worden en vervolgens triomfantelijk door mij verscheurd worden! Die foto volgt nog😉

De aannemer begint het einde van deze week met de voorziene werken. Als het goed is zijn deze half augustus afgerond. De boekhouder heeft zijn fiat en het financiële plan gegeven. Bij PriorWeb zit mijn vervanger te popelen om mij uit te wuiven omdat hij er écht wel zin in heeft.

En ik? Ik zit te stressen voor van alles omtrent Project X en nog wat meer voor PriorWeb.. Ik besef elke dag een beetje meer dat PriorWeb mijn tweede thuis is en dat ik zowel mijn functie als mijn collega’s erg zal missen maar ik koester elk moment en bereid mij in stilte voor op het ultieme afscheidsmoment op het einde van deze maand.. waarbij traantjes zullen vloeien, veel traantjes waarschijnlijk. Bij mij weliswaar want ik werk met allemaal stoere mannen samen en mannen hebben geen traantjes en zeker niet op de werkvloer.

Dan de stress van Project X, ik maak mij in feite niet te veel zorgen over de aannemer maar wel over de brandweer. Als deze (ongetwijfeld) sexy mannen beslissen dat ik een compartimentering moet inbouwen dan ben ik gezien! Of liever mijn bankkaart is dan gezien.. Bovendien spreekt de architecte over het mogelijk plaatsen van gyprocplaten tegen het plafond omdat dit brand met een uur zou vertragen. Ook dit werd niet in de kostenanalyse opgenomen dus ik hoop dat de brandweer hier niet op aandringt. Het is al ‘erg’ (lees: duur) genoeg dat ik een branddetectiesysteem aansloten op een centrale moet inbouwen want naar het schijnt kost het stukken van mensen maar als je daar een offerte voor aanvraagt kraait er geen haan naar.. Maar liefst vijftien firma’s werden gecontacteerd en nu bijna een week later.. Geen teken van leven.

Maar goed, nog allemaal even geduldig wachten en dan schreeuw ik  van de daken wat Project X nu net zal worden..

 

Geef een reactie

