Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Oorlog 14 juli 2010

Filed under: huisjeweltevree,Lukas,stoten op Mandy's wijze — meindhi @ 5:19 am

Dat is de situatie tussen mij en mijn buren. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik nog uiterst beleefd ben (zo ben ik)!

Zoals u enkele weken geleden reeds kon lezen heeft zoonlief het ietwat moeilijk de laatste tijd met het inslaap vallen. Manlief legt hem op bed, zoonlief jammert (inderdaad krijst niet maar jammert) nog een kleine tien minuten wanneer papa de kamer is uitgegaan. Na deze tien minuten ga ik naar de kamer en streel over zijn rugje. Meestal doet dit hem en is zoonlief vertrokken met zijn knapzak richting dromenland! Als dit niet het geval is begint zoonlief weer te jammeren en valt zo’n vijf minuutjes later helemaal zelf en alleen in slaap!

Toch krijst mijn kind echter de hele boel bij elkaar en dat uren aan een stuk! Volgens mijn buren … Ik kan u echter verzekeren dat dit niet het geval is want anders zou ik aanzienlijk meer alcoholische dranken consumeren. Alsof het nog niet tragisch genoeg is dat mijn kind word beschuldigd van krijsen wanneer dit absoluut het geval niet is, word ik beschuldigd van het roepen van HIP HIP HIP tijdens het ‘troosten’ van mijn krijsend kind … Ik schoot in de lach van verontwaardiging, mijn buurvrouw en buurman beiden vlotte zeventigers waren verontwaardigd dat ik durfde lachen!

Ik ontkende deze beschuldiging, zij zeiden dat ik een leugenaar was. Tot zover de goede band met de buren want als ik ergens niet tegen kan ik het dat ik een leugenaar genoemd word als ik volkomen eerlijk ben.

Alsof dit alles niet genoeg is, had het mens vanmorgen het lef om met een bezemsteel (of whatever) tegen het plafond te kloppen toen zoonlief vredig op de mat zat te spelen. Toegegeven Lukas gooit met speelgoed -welke baby niet- en zat te lachen. Boehoe!

Ik ben dus officieel op het oorlogspad!! Als ik een bleitbaby had dan had het mens een punt maar Lukas is geen bleitbaby. Integendeel. De eerst volgende keer als ik het mens in de gang/op straat tegenkom en ze zegt iets krijgt ze de volle laag. Klaag ik over die aanhoudende toestroom van kleinkinderen die lawaai maken op de gang waardoor de mijne wakker word? Klaag ik over het feit dat ik “Thuis” en Het Nieuws van de eerste tot de laatste letter kan verstaan wanneer meneer achter de tv zit? Klaag ik wanneer madam in de badkamer staat te roepen op haar kleinkinderen terwijl ik in de mijne probeer te ontspannen? NEE! Maar dat duurt niet lang meer.

To be continued …

 

4 Responses to “Oorlog”

  1. fie Says:

    aaah, hatelijk. ik vraag me dan af of zij nooit kinderen hebben gehad.
    Onze buren klopten op de muren wanneer Lou ’s nachts lag te wenen (het kind was ziek, had het lastig, en kon niet in slaap geraken)

  2. Lieve Says:

    Ai ai ai, dat moet nogal eens ambetant zijn. Die bejaarden toch!😉

    Ik zou ook (blijven) zeggen waar het op staat hoor, laat je niet doen! Voor je het weet ben je gewoon die mensen hun nieuwe hobby :s

  3. moetie1 Says:

    ben akkoord met de 2 dames voor mij!
    En nee,laat je niet doen.

  4. Christine Says:

    Haai, ik zocht op je twitter. Benieuwd hoe t is. Kan je niet vinden?
    Groetjes Christine


Geef een reactie

