Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Vakantie #1 25 juli 2010

Filed under: Lukas,stoten op Mandy's wijze — meindhi @ 8:41 pm
Tags: , , , ,

Zo, we zijn weer terug van het heerlijke Italië de mensen die niet geïnteresseerd zijn in mijn vakantie! Negeer vooral mijn volgende drie blogposten. Ik moet het splitsen want er is véél te vertellen!

Laat ons beginnen bij het begin: We zijn voor een week luxueus camperen in Italië gegaan! Geen tenten opzetten of afbreken en alles erop en eraan! Mijn oudste broer Tom zou voorrijden! Elf uur exclusief files.. Daar zagen we geen graten in! Dus op kop reed de grote broer met twee vrienden en de kleine broer! Georgette (Range Rover) deed het goed! Ze vloog over de weg, ik volgde dapper niets wat Edgar (BMW) niet aankon! Manlief en zoonlief zagen dat het goed was en lagen lekker te pitten! Mijn tante en haar twee dochters (die om de zes minuten ‘zijn we er al’ lanceerden) volgden iets minder dapper in Betsy (Opel) Betsy had wat moeite met de bergen. De beloofde elf uur werden er twintig. TWINTIG!! Waarvan ik er dertien dapper zelf heb gereden, mijn broer deed het nog beter door negentien uur zelf te rijden. Het andere uur was georgette iets minder veilig in mijn handen. Gatverdamme wat er lekker ding is me dat maar zo groot🙂

Iets voor de Brenner-pas kwam de grote broer met  de volgende instructies af! ” Seg euhm altijd boven de tweeduizend toeren blijven en zoveel mogelijk op de motor afremmen want den Edgar zen remmen zijn niet best, dus spaar ze wat”. Toen manlief de ogen opende en zei ” Schat, luistert naar wat den Tom zegt want das ni niks zenne” zat ik met een ei in de broek! Ik zag mezelf als een berg oprijden met de handrem in aanslag en gillend het stuur overgeven aan manlief. Niets was minder waar! Vier uur lang hebben we stil gestaan alvorens aan den brenner-pas te kunnen beginnen. Daarna was hij voorbij voor ik er erg in had. Wat een hitte was me dat seg. Het rook naar verbrand rubber in de fille. Zoonlief heeft zich voortreffelijk gedragen en is twee keer een flink eind in papa zijn nek gaan wandelen terwijl mama stilaan een metertje opschoof.

Toen ik dacht dat we er eindelijk waren, bleek dat we nog twee uur voor de boeg hadden. Ik morde en zeurde maar we gingen ervoor. Edgar en Betsy reden continue 145 en door de adrenaline was ik in staat om goed wakker te blijven. Georgette echter was nergens te bespeuren. Achteraf bleek dat de mannen pizza waren gaan eten en ons daarna vlotjes hebben ingehaald. Aan de oprit mochten we vlotjes nog een uurtje stilstaan in 40°C en dan waren we er. Bijna. Nog eens een half uur later komen we aan op de camping.

Er stond me daar een incompetente receptioniste die helemaal in de war was van tien chagrijnige mensen! Uiteindelijk heb ik het mens bij haar verstand gebracht dat we niet met de geplande zestien mensen waren én dat we niet op hetzelfde adres wonen. Daarna konden we eindelijk naar onze tent. Daar kreeg ik de grootste anticlimax ooit! GEEN STROMEND WATER! De volledige 100 meter wandelen om te wassen en te plassen. Op zo’n momenten voel ik dat ik écht thuishoor in een klein schattig hotelletje🙂 Maar bon, het camperen is mij super goed bevallen. Leuke tenten met grote ijskast en keukenblokje (zonder water) twee ruime slaapcompartimenten met echte bedden, een tafel binnen en een tafel met parasol buiten. Zo drie naast elkaar! Na een avond stonden de drie tafels van buiten al mooi gecentreerd voor de middenste tent! Zo konden we samen eten. Op tien minuten wandelen lag het Gardameer en op vijf minuten lag er een zwembad.

Maar wat een hitte seg! Ik had nog niets gegeten die dag, serieus aantal uren gereden, dan de stress en de hitte en het duurde niet lang of Mandy lag tegen de grond.

 

Geef een reactie

