Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Vakantie #2 27 juli 2010

Filed under: huisjeweltevree,Lukas — meindhi @ 8:57 pm
Tags: , , , ,

Enkele minuten later stond ik weer stevig op mijn benen hoor. Stop maar met stressen mannen🙂 Bon, het was een vakantie zoals ik ze graag heb. Veel zon, veel watermeloen, veel shoppen en vooral veel niks doen en gewoon genieten. Klein wist-je-datje: Watermeloen kost €0.47 per kilo in Italië. Daar konden we niet van over en we hebben dus drie meloenen gekocht van respectievelijk 12kg, 14kg en 15.5kg. Njammie!

Voor de rest hebben we heel erg véél gelachen! We waren in totaal met tien inclusief mijn kleine prins. Van die tien zijn er zes mensen gedoopt en vijf mensen zijn er actief praesidium (geweest). Voor de kenners van het Antwerpse studentenleven, het was de moeite. De conversaties waren ronduit gortig met momenten maar oooh zo grappig. Ik heb er buikspieren van gekregen. Als u weet dat er ook een tien en een twaalf jarig meisje rondliepen, hoe ik u niet te vertellen dat er soms heel hard gelachen en heel hard gefronst werd. Het fronsen was voornamelijk van mijn tante als haar tien jarige “Shit, ik ben verloren” roept en haar twaalf jarige repliceert met “Das droog in uwe kakker é” hoorde zeggen. Daarop barst de rest natuurlijk in lachen uit! Begin dan maar een uit te leggen dat ze het niet mogen herhalen en dat wij het ook niet zouden mogen zeggen en dat is onbeleefd. Hoe begin je daaraan?

Voor mensen die naar dezelfde streek gaan de marktjes in Lasize en Peschiera zijn een dikke aanrader. Ik ben verliefd geworden op Lasize! Het dorpje ligt in een burcht en plots gaat de straat over in water.. Heel idyllisch! We zijn ook heerlijk gaan eten in Peschiera, blijkbaar zijn Italianen héél grote eters! Een pizza is daar ook een voorgerecht en geen hoofdgerecht.

Zoonlief heeft zich voortreffelijk gedragen en zoveel geslapen. Dat had ik echt niet verwacht! In de auto was hij ook al zo flink. Ja ik ben zo trots op mijn kleine man! Hij heeft ook al een echt mooi kleurtje! Zijn haartjes zijn nog een tint lichter geworden. Een blonde god zoals zijn vader zou zeggen. Ik betittel het liever als ‘ne wittekop’. Voor we het wisten waren we aan onze laatste avond!

 

Geef een reactie

