Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Aan de kassa.. 3 augustus 2010

Filed under: Uncategorized — meindhi @ 11:51 am

Ik geef toe, ik ben een van de mensen die Delhaize verafschuwt. Het gaat er traag, de mensen zijn onvriendelijk én ik krijg elke keer een hartattaque als ik aan de kassa sta! Geef mij dus maar de andere goedkopere winkels voor de grote wekelijkse boodschappen. Maar toch waag ik mij soms in het huis van de duivel.. Omdat eens mens toch af en toe Coca Cola wil ipv het namaak spul. Zo ook gisteren.

Ik vlieg letterlijk de winkel in met manlief achter mij aanhollend -sputterend dat hij niet graag met mij gaat winkelen- ik hou bruusk halt bij verschillende rayons. Hol naar de kassa reken af en bol het gewoon terug af. Tot ik mijn sleutel in het contact steek en mijn euro valt. Kuisproduct!! De reden waarom we ons naar deze prachtige winkelketen hebben gesleurd. Allé hop terug naar binnen (met zen twee) en het kuisproduct werd meteen gevonden. Na drie bussen open te draaien, waren we het eens over de geur. Hop naar de kassa!

Er waren vijftien kassa’s ofzo open.. Lang leve den Delhaize van Ekeren denk ik dan bij mijzelf. Maar de vreugde blijft niet lang. We besluiten aan te schuiven bij de kassa waar het minste volk staat. Wanneer wij aansluiten staan er nog twee mensen voor ons. TWEE! De kassierster zat continue met de collega achter haar te praten, de band af te kuisen, kokers met geld te vullen, enfin vanalles. Na twintig minuten wachten, draaien en zuchten voor een liter AJAX met eucalyptus van €2.29 de bus. Waren we eindelijk aan de beurt. Manlief bijna ziedend, ik nog erg rustig. De vrouw scant ons enigste artikel, ontvangt €20.29 en valt stil wanneer ze tien euro in haar hand heeft. Net alsof ze moet nadenken hoeveel ze gaat teruggeven. Iedereen weet al wat ze gaat teruggeven want het staat in koeien van letters op haar scherm!! Ik kan het weten want ik heb zelf vier jaar de kassa gedaan in een hels Delhaize filiaal! Bon, toen ze ook de vijf euro vast genomen had, draaide het mens zich om. En begon te praten met haar collega.

Op dat moment verloor manlief de controle. Hij roept (vriendelijk) Mevrouw, alstublieft ik heb echt niet de hele dag tijd. Is het mogelijk twee minuten verder te doen!? Daar op zegt de mevrouw sorry geeft ons eindelijk de overschot en wenst ons nog een fijne dag. Terwijl we weg wandelen, zucht ze onbegrijpelijk tegen de volgende persoon en vraagt hoe het mogelijk is.. Waarop ze de volle laag krijgt van die persoon.

Beste Mevrouw Martha De Witte, doe uzelf en ook ons een plezier ga op pensioen! Zo blijven uw perfect roze gelakte nageltjes even mooi en hoeft u dit niet na elk gescand product na te kijken.

Beste Delhaize, u ziet mij terug. Binnen een maand of twee als het echt niet anders kan.

 

Geef een reactie

