Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Dief! 8 oktober 2010

Filed under: stoten op Mandy's wijze — meindhi @ 11:54 am
Tags: , ,

Gevloek, een handtas dat uit word gekapt, gerommel, paniekerig het huis doorzoeken, mijn broeken in de was ondersteboven keren. Dit komt vaker voor. Het is weer zover! Weer mijn aansteker kwijt verdorie! Wat doe ik er toch mee?

 

Er zijn dagen dat ik vijftien aanstekers in mijn handtas en broekzakken heb zitten helaas zijn er veel meer dagen dat er geen vuur te bekennen valt. Voor de rokers onder ons, dit is de hel! De paniek die in je opkomt “ik ga geen vuur vinden é, ik ga niet kunnen roken é. Wat nu?”

Uiteindelijk vraag ik dan aan iemand in mijn omgeving vuur, deze schaapjes zijn zo goed om hun vuur aan mij te geven en in plaats dat ik ze flink teruggeef aan de weldoener in kwestie verdwijnt de aansteker genadeloos in mijn broekzak.

Ik wou dat ik flinker was, ik wou dat ik het karakter had om net als zovele rokers de aansteker consequent op mijn pakje te leggen. Keer op keer op keer! Helaas ben ik zo bang om zonder vuur te vallen dat ik het halve huis rondloop met de aansteker in mijn hand en die dan ergens neerleg omdat ik mijn handen vol heb. Niet de goede manier dus. Ik heb ook verschillende noodaanstekers op een verschillende plaatsen verstopt! Maar dat vergeet ik na een tijdje dan weer.

Gelukkig (of niet) zit het in de familie, mijn ouders, tantes en broers hebben ook last van dit kwaaltje. Wat dus eigenlijk inhoud dat wij continu van elkaar stelen! Gelukkig gaat hier enkel over aanstekers. Wanneer er dan eens een aansteker van mij uit de broekzak van de familie komt roep ik erg hard: DIEF! Hoewel ik eigenlijk niets beter ben want wanneer ik daarna mijn broekzakken leeg maak om te bewijzen dat ik geen vuur van hen in mijn zakken heb roepen zij ook erg hard “DIEF”!

Het is nogal wat.. Ik heb er al over nagedacht om een aansteker in mijn hand vast te lijmen maar ik vrees dat het niet gemakkelijk zal werken. Alsook ik dan evengoed ‘roker’ op mijn voorhoofd kan laten tatoeëren en we moeten ons nu al zo hard schamen.

 

Vooral manlief heeft het erg moeilijk met mijn kleptomane trekjes omdat hij wel zo secuur is op zijn aanstekers. Ik moet tegenwoordig al bijna smeken om de zijne even te mogen gebruiken en dan steekt hij zijn open hand voor zich uit. Als ik de aansteker dan een seconde te lang vast heb. Krijg ik al een preek. “Dat is altijd hetzelfde met u. Geef die aansteker nu eens meteen terug. Je hebt het zeker van u moeder! Jullie hebben het allemaal.. Heel jullie familie! Allemaal dieven.”

Bij deze richt ik dus een groep op. Met wekelijkse bijeenkomsten de AAD. Anonieme Aansteker Dieven.

Hallo, mijn naam is Mandy. Ik ben verslaafd aan het stelen van aanstekers. *iedereen klapt*

 

One Response to “Dief!”

  1. Caroline aka moetie Says:

    man is er ook schuldig aan,zodus maak ik hem meteen lid!


Geef een reactie

