Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Bpost 9 oktober 2010

Filed under: huisjeweltevree — meindhi @ 10:22 pm
Tags: , ,

Beste Maria,

 

Ik kan niet uitdrukken hoe blij ik voor u ben dat u recent van werkgever gewijzigd bent. Maar ik beloof u wel dat uw werkgever zich weldra heel bewust is van uw bestaan. Het is namelijk zo dat een postbode (wat uw functie dus is) de post rondbrengt. Daar ik mij zeer misnoegt voel over wat zich enkele dagen geleden plaats heeft gevonden voel ik mij genoodzaakt, een brief naar uw werkgever te schrijven en daarna aangetekend door een van uw collega’s te laten bezorgen.

 

Laat ik u vertellen lieve Maria, zo lang er reeds brieven geschreven en aangetekend verstuurd worden is het de gewoonte dat de postbode hiervoor bij de bestemmeling/ontvanger aanbelt om de brief aan te bieden. Wanneer de bestemmeling/ontvanger niet thuis is laat de postbode in kwestie en briefje na waarmee u de aangetekende zending op het dichtstbijzijnde postkantoor kan afhalen. Indien de bestemmeling/ontvanger dit wenst kan hij de brief ook een tweede keer aan huis laten aanbieden.

Nu is het zo dat ik elke dag thuis ben, dat wil zeggen lieve Maria. Zeven dagen van de zeven ben ik aanwezig in mijn lieftallige huis in Ekeren. Dat wil dus zeggen, wanneer er toevallig iemand zou langskomen en deze zou ervoor kiezen om op mijn bel te duwen -u weet wel, de bel met mijn achternaam op- dan zou ik mij richting de deur begeven en opendoen. Wanneer ik goed gezind ben, zou ik zelfs kunnen lachen wanneer ik de deur open en “goedemorgen” zeggen.

Ondanks het feit dat ik elke dag thuis ben nieuwsgierige lezertjes en dat de lichten overduidelijk branden, had ik het genoegen om twee maal een briefje onder mijn deur te vinden met daarop de vermelding dat ik niet thuis was. Maar wanneer ik wou kon ik mijn aangetekend schrijven op het postkantoor ophalen. Wanneer ik dergelijke zaken lees moet ik fronzen want… Tiens, ik was toch thuis.

 

Wanneer ik u hier dan op straat vriendelijk en beleefd aanspreek, wens ik zeker niet zo behandeld te worden. Ik weet dat u niet verplicht bent om mijn brieven onder de deur te steken wanneer er geen brievenbus hangt. Maar aangezien u toch in de buurt bent én het is job is om brieven te bezorgen is het logisch dat u het wél doet. Maar voor een aangetekend schrijven is er geen brievenbus nodig. Ah nee, dat is waar! Want daarvoor dient u aan te bellen!! Remember?

Wanneer u mij daarna ‘afdreigt’ met het volgende zinnetje… -ik citeer- Awel é, als ge moeilijk goa doen, dan kunde zien dat er de meundag een bus hangt of ik houw awe post achter tot da zeder wel hangt!” Dan word ik boos Maria, heel boos. En als ik boos ben dan frustreer ik mij, en als ik mij frustreer dan schrijf ik brieven. U leest goed. Ik schrijf brieven. Tot maandag Maria. U zal mijn huis herkennen aan de grote zilveren brievenbus. Zodat u niet moet bukken of van uw prachtige nieuwe bromfiets kan vallen.

 

Geef een reactie

