Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

brownies 2 november 2010

Filed under: Uncategorized — meindhi @ 8:04 pm

Ik ben dol op brownies! Ik zou twijfelen om een of andere ledemaat af te geven in ruil voor een brownie! Zo erg is het!

Een of ander stuk chocolat met of zonder noten en of andere gekke substanties kan mij echter niet bekoren. Maar brownies? Njammie!

Anyway het tragische aan de hele zaak is dat ik er niet in slaag om brownies klaar te maken😦 Ze mislukken allemaal keer op keer. Ik heb verschillende recepten en methodes geprobeerd. Onder andere die van Jamie Olliver en nog eentje van Ninfje maar helaas het mislukt. De brownie wordt ofwel kei hard ofwel stijgt hij niet. En alle vrouwen weten dat een echte brownie smeuig moet zijn. Ik slaag er maar niet in. Er werd gevloekt en getierd in de keuken menigmaal werd de oven als kapot of slecht afgeschilderd maar ik vrees toch dat het aan mij ligt.😦

Chanceke dat Dr. Oekter mijn dikke trouwe vriend een heerlijk en haalbaar receptje heeft gemaakt. Ik dank hem er minstens twee keer in de week voor. -Ja ik eet minstens twee keer in de week brownies- Ik zou de man nog vaker willen bedanken maar dan gaan mijn heupen en mijn man klagen.. Ik voeg noten en choladeschilfers toe aan het recept en smullen maar.

Maar de vraag van vandaag is dus: Ben ik nu een slechte huisvrouw omdat ik geen brownies kan maken tenzij ze het uit een pakske komt??

 

3 Responses to “brownies”

  1. Lieve Says:

    Oei! Volgens dit recept en oven juist ingesteld enzo? http://ninfita.mine.nu:8888/?p=939

    Veel verkeerd kan je daar echt niet mee doen dan. Zou het toch niet aan de oven kunnen liggen? :s

  2. An Says:

    Boneet! Mijn brownies maak ik met de zakjes van de Delhaize. Ook héél lekker en zonder olie… Dikwijls is het toch ook zo dat je brownies zo snel wil hebben dat er gewoon niet meer tijd in kàn/màg kruipen :p?

  3. Marijke_ Says:

    Ik heb nog een receptje van Nigella, die brownies kan zelfs een keukenkluns als ik klaarmaken. Laat maar weten als je receptje wilt! En anders: leve Dr. Eutker!


Geef een reactie

