Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Het Scholeke 8 december 2010

Filed under: huisjeweltevree,Lukas — meindhi @ 3:07 pm

Tot voor enkele uren geleden leek ‘het scholeke’ nog een ver-van-mijn-bed-show! Ahjah, zoonlief loopt nog maar net en hij wordt pas binnen vijf dagen zestien maanden… Nog net geen anderhalf jaar dus, dan denk je toch niet na over schooltjes of wel?
Hoewel ik moet bekennen dat ik wanneer ik in blijde verwachting was dochterlief naar ‘De Dames’ in’t stad wou doen. Dochterlief bleek in maand zeven een piemeltje te hebben en dus werd ‘De Dames’ van tafel geveegd. Kort erop volgde verhuis één en de stad was helemaal geen optie meer.

Vandaag kwam er echter een briefje in onze brievenbus terecht. Gericht aan Meneer Lukas, ik ben zo vrijpostig geweest het onding open te maken daar de kleine man nog niet echt kan lezen. De brief wist mij te melden dat ik hoogtijd een school moest selecteren want het was tijd om hierover te beslissen. Ik ben het daar dus niet mee eens maar blijkbaar sta ik achter. Het is natuurlijk ook mijn eerste uk maar ik ging er een beetje vanuit dat je dat enkele maanden op voorhand deed en niet meer dan een jaar op voorhand. Je schrijft je toch ook niet meer dan een jaar op voorhand in op een middelbare school? In mijn geval was het slechts een week op voorhand. -Ik kon niet beslissen welke richting enz-.

 

Manlief is een leerkracht zoals enkele van mijn lezertjes al wel doorhadden. Hij geeft les -letterlijk- aan de overkant van de straat. Voor hem staat het dus als een paal boven water dat zoonlief hem zal vervoegen op “zijn” school. Maar… Is dat wel een verstandige keuze? Ik weet namelijk nog van vroeger dat de kindjes van de leerkrachten zo een groepje waren en niet meteen de meest populaire. Niet dat zoonlief populair moet zijn ofzo! Allé ja, verstade het of ni?

 

Ik denk dat zoonlief en manlief naar dezelfde school sturen gewoon gemakkelijk is voor manlief ons. Maar wat wilt onze kleine man? Niet gemakkelijk natuurlijk aangezien je het hem niet kan vragen. Zucht. Iemand raad?

 

One Response to “Het Scholeke”

  1. Tamara Says:

    Het is inderdaad realiteit dat je je kind zo snel moet inschrijven. Nora en Marie waren ook nog geen anderhalf jaar oud toen ze ingeschreven zijn in het dorpsschooltje hier vlakbij. En bij Lena zullen we waarschijnlijk nog vroeger moeten zijn, want ze werken met een inschrijvingsstop.

    Goh, en de keuze van school. Het voordeel dat manlief leerkracht is, is dat hij toch inside info heeft over hoe ‘goed’ de school is. Een school die dichtbij is en waar de papa werkzaam is, biedt toch vooral heel veel praktische voordelen. Bij ons was het alleszins vroeger niet zo dat kindjes van leerkrachten buitengesloten werden of zo. Dus het hoeft niet in elke school zo te zijn🙂


Geef een reactie

