Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Smakken zonder te smakken 27 december 2010

Filed under: huisjeweltevree,stoten op Mandy's wijze — meindhi @ 7:52 pm
Tags: , , ,

Zo hier ben ik dan weer! Terug van -even- weggeweest. Ik zat zonet heerlijk rustig rond te surfen terwijl alle haartjes aanwezig op mijn lichaam in opstand kwamen! Ik was op een kwestie van enkele seconden vreselijk geïrriteerd en bereid iemand te folteren zonder enige aarzeling of verpinken! Het duurde niet al te lang voor ik besefte wat dit enerverend gevoel veroorzaakte. Niet moeilijk ook ‘het’ zat op een halve meter afstand van mij! Het was manlief.

 

Hoe graag ik dit schepsel ook zie er is maar een iemand die mij zo moordlustig kan krijgen op zo’n korte tijd. Wat deed hij dan hoor ik u afvragen. Het arme schaap zat gewoon zijn boterhammetjes op te eten…

Het maakt niet uit wat manlief eet maar het duurt nooit lang voor ik hem wil pijnigen. In den beginne ging de conversatie als volgt…

M:Schatje niet smakken aub.

J:Ik smak niet.

M:Jawel je smakt wel.

J:Dat is niet waar! Smakken is met de mond open, dit is smakken -begon ostentatief te smakken als een holbewoner- en ik eet met mijn mond toe!

M: Allemaal goed en wel maar ik hoor u toch duidelijk smakken

 

Na enkele jaren stoort het geluid van binnensmonds smakken mij nog steeds. Vooral als we enkel met zen twee aan tafel zitten of we samen in de zetel eten kan ik moorden begaan. Het maakt ook niet uit wat hij eet alles stoort.

Een tijdje geleden toen ik mijn dagelijkse portie Dr. Phil aan het consumeren was, ging het over een meisje die ongeveer hetzelfde probleem had als ik. Alleen kon zij geen enkel geluid verdragen. Als haar moeder een stijltang gebruikt werd het meisje in kwestie plots de dochter van Godzilla gelukkig heb ik het in mindere mate maar daarom niet minder storend.

Kent iemand het probleem en vooral wat kan ik hieraan doen? Manlief doet echt zijn best maar hij moet natuurlijk eten!

 

3 Responses to “Smakken zonder te smakken”

  1. Schaap Says:

    Ja ik ken het probleem, ik heb hetzelfde. Mijn ex zei altijd: “ik mag in mijn eigen huis eten zoals ik wil”. Ik verdraag het van niemand, ook niet van mijn eigen kinderen. Het lief eet geluidloos, iets waar ik enorm blij om ben.
    Bij mij is het niet tegen geluiden kunnen gerelateerd aan autisme en hoogsensitiviteit. Wat het bij jou is weet ik niet…

  2. Upje Says:

    Ik herken dit zo hard! Mijn echtgenoot eet een hoop dingen stilletjes, maar bij andere … gaat mijn haar echt recht overeind staan! Hij wéét dat, en hij probeert dan ook zo stil mogelijk te eten, maar ge kunt de mens nu toch niet verbieden een beschuitje of een appel ofzo te eten, hé.

    Wat mij toch een béétje helpt, is op hetzelfde moment ook iets “luidruchtigs” te eten. Dus ook een appel, een koek, chipjes smikkelen. Niet goed voor de lijn, maar wel beter voor het stressniveau dan zomaar zitten luisteren …


Geef een reactie

