Mandy's Blog

Mijn gezaag, geklaag, ergenissen en blijde gebeurtenissen.. Wees welkom!

Een wondertje 21 november 2011

Filed under: Uncategorized — meindhi @ 2:47 pm

Alvorens ik begin te zagen eerst dit… Aanschouw de definitie van een wonder volgens wikipedia:

Een wonder of mirakel is een zeer indrukwekkende en rationeel (schijnbaar) onverklaarbare gebeurtenis. Verschillende religies bevatten beschrijvingen van het plaatsvinden van wonderen en geven er verschillende verklaringen voor, meestal door verwijzing naar een bovennatuurlijk wezen.

Ik moet eindelijk kleur bekennen want mijn kokhalsreflex schiet steeds weer in actie wanneer ik aanstaande moeders over hun wondertje bezig hoor! Call me stupid maar, wanneer een koppel bewust met anticonceptie stopt na dit jaren te gebruiken omdat ze nog niet toe zijn aan kinderen. Is het toch geen onverklaarbare gebeurtenis wanneer de vrouw plots zwanger blijkt te zijn. Sterker nog, dit lijkt mij de intentie.

Ik ben geen ijskoud mens. Ook ik ben danig onder de indruk van Moeder Natuur haar ‘magie’. Dat die buik plots vreselijk begint te groeien, dat de vrouw in kwestie plots alles ruikt en alles hoort. Weg met die kip curry waar ze gisteren nog zot van was en laat de augurken maar komen! De man die gisteren haar wereld was en de schepper van haar geluk is nu een klootzak en ze vraagt zich af wat ze in hem zag.. En dan aan het einde van deze hormonale rit moet de vrouw zo’n vijftig centimeter uit zichzelf zien te persen.. Als het even kan zonder epidurale, want een of ander maf wijf heeft beslist dat we dan vanaf de meet af aan betere moeders zijn..

Maar de moraal van het verhaal dus… Waarom is elke vrouw in verwachting van een wondertje? Wie gaat deze kinderen later vertellen dat zij gewone mensen zijn? Net zoals u en ik. Dat zij ook stinken wanneer ze naar het toilet gaan? Oh en wat met al die prinsjes en prinsesjes?

 

Geef een reactie

